Wednesday 16 March 2016

Mengapa Al-Mahdi tidak muncul di video



Soalan: Mengapa Al-Mahdi tidak muncul di video?


Mengapa Sohib Al-Zaman tidak muncul dalam pita video supaya boleh meyakinkan hati pencinta beliau dan menjadi hujjah ke atas orang yang mendustakan dengan tempatnya tidak akan didedahkan?

Jawapan: 

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengsihani

Pujian tertentu bagi Allah Tuhan sekalian alam Ya Allah, Selawat dan Salam ke atas Muhammad dan Aali Muhammad Imam-imam dan Mahdi-mahdi dan limpahan salam pengiktarafan.

Adakah kamu fikir bahawa hanya jika seseorang itu keluar dalam pita video dan mengatakan bahawa dia adalah Al-Mahdi, segala-galanya akan berakhir dan manusia membenarkannya dan akan beriman dengan Al-Mahdi orang-orang yang mendustakan Al-Mahdi??? !!! Pernahkah kamu membaca Al-Quran ?? Dan adakah kamu mendengar tentang Nabi bernama Nuh, dan adakah kamu tahu berapa lama dia menyeru (berdakwah) kaumnya, adakah kamu tahu berapa ramai yang beriman kepadanya?? Dan adakah kamu mendengar Ibrahim, Musa, Isa serta Muhammad (S), dan adakah kamu tahu berapa ramai manusia yang menderita yang dimusnahkan pandangan mereka dalam perkara itu, dan kehidupan ini???


Ahmad Al-Hassan

No comments:

Post a Comment